RENAULT 5

Prima generatie (1972-1985)

Renault 5 (prima generaţie)
Renault 5 first generation light blue.jpg
De producţie 1972 - 1985 (1983 pentru America de Nord)
Caroseria 3 uşi hatchback
Cu 5 usi hatchback

Motor 0.8 L I4
1.1 L C-Type I4
1.4 L C-Type I4
1.4 L C-Type I4 Turbo
Transmisie 5-viteze manuală
4-viteze manuală
3-viteze automată
Ampatament 96 în (2,438.4 mm)
(În medie aproximativ de L & R)
Lungime 138 (3,505.2 mm)
Lăţime 60 (1,524.0 mm)
Înălţime 55 (1,397.0 mm)
Proiectant Michel Boué

Renault 5 a fost lansata la 10 decembrie 1971, fiind lansat la începutul anului 1972.

Sale directe concurent numai pe lansarea sa a fost recent lansat Fiat 127 . Stil de Michel Boué , care a murit înainte de masina de presă, R5 prezentat un abrupte spate hatchback şi tabloul de bord din faţă. Boué a vrut stopurile de a merge tot drumul de la bara de protecţie în C-pilon , în moda de mult mai târziu Fiat Punto şi Volvo 850 Estate / Wagon , dar luminile rămas la un nivel mult mai convenţional. Cele 5 ratat la limita din 1973 Car european al anului de atribuire, care a fost dat în schimb la Audi 80 .

Prima generaţie, vedere din spate

R5 împrumutat puntile de la Renault 4 , folosind un motor montat longitudinal de conducere roţile din faţă cu bare de torsiune suspensie. OHV motoare au fost împrumutate de la Renault 4 , Renault 8 , şi Renault 16 , şi a variat de 850 la 1400 cc.

Early R5s folosit un tablou de bord montat pe schimbatorul de viteze (cutia de viteze este in fata a motorului), înlocuit ulterior cu un schimbator montat pe podea. Mânerele uşilor au fost formate de un cut-out în panoul de uşă şi B-pilon. R5 a fost una dintre primele masini produse de plastic, cu un spoiler-bar sau fascia-care a devenit un standard industrial.

R5 Motorul a fost stabilit bine înapoi în compartimentul motorului, de mai sus şi jumătate în spatele cutiei de viteze, care permite depozitarea roata de rezervă sub capotă / capota, o înţelegere care a eliberat mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagajele în cabină. compartimentul pentru pasageri "este remarcabil de spaţioase" în comparaţie cu alte, mici europeană privind automobilele moderne. Renault 5 corpului coeficient de rezistenţă a fost de numai 0.37 (cu cele mai multe masini europene merge până la 0,45).

Alte versiuni din prima generaţie a inclus uşa versiunea sedan-patru numit Renault 7 şi construit de Fasa-Renault din Spania . Renault 5 realizat, la fel ca originalul Mini , un statut de cult.

Renault 5 Alpine / Gordini

Renault 5 Alpine

Renault 5 Alpine a fost una dintre primele hot-trape, lansat în 1976. Sale lansarea de pre-datat, care a Volkswagen Golf GTI. În Marea Britanie , masina a fost vândut ca Renault 5 Gordini , deoarece Sunbeam deja drepturile pentru numele de " Alpine ", şi a fost folosit pe Alpine Talbot la momentul respectiv. Utilizarea numelui Gordini a fost de la Amedeu Gordini , care a fost un francez tuner cu legături puternice cu Renault şi sportive de modelele anterioare, cum ar fi Renault 8 .

L 1.4 (1397 cc) OHV motor, cuplat la o cutie de viteze cinci-viteza, sa bazat pe Renault "Sierra" pushrod motor, dar având în camere de ardere semisferice şi a prezentat un cilindru cap Crossflow şi dezvoltat 93 CP (68 kW; 92 CP ), de două ori mai mult ca un standard de 1.1 L (1108 cc), Renault 5. Alpine ar putea fi identificate prin jantele din aliaj special şi lumini de ceaţă faţă şi a fost dotat cu suspensie înţepenit, dar încă mai păstrează bara de torsiune pe tot parcursul.Marea Britanie, revista auto Motor rutier test Cifrele viteza maxima de 104.7 mph (168.5 kilometri pe oră) şi 00-60 km / h in 9.7 secunde.

Renault 5 Alpine Turbo / Turbo Gordini

The Renault 5 Alpine Turbo a fost lansat în 1982 ca un succesor actualizat la aspirat natural Alpine. [ 9 ] În Marea Britanie , masina a fost încă numit Gordini, mai degrabă decât Alpine. Motor revista a efectuat un test rutier a Turbo în 1982 şi în timp ce au apreciat performanţa (viteza maxima 111.8 mph (179.9 kilometri pe oră), 0-60 mph 8.7 secunde), au fost critice de mare preţul său aşa cum a fost £ 2 mai mult decât mai mari Ford Escort XR3. [ 10 ]

L 1.4 (1397 cc) a fost aceeaşi ca şi Alpine, dar cu adăugarea unui (singur Garrett turbocompresor T3) creşterea puterea la 110 CP (82 kW, 112 CP). [ 11 ] vânzările au continuat până în 1984 când a doua generaţie Renault 5 a fost lansat, şi eliberarea de Renault 5 GT Turbo în 1985.

Renault 5 Turbo

Renault 5 Turbo nu ar trebui să fie confundat cu Alpine Turbo GT Turbo sau cum a fost radical modificat prin montarea unui motor turbo in spatele soferului în ceea ce este în mod normal, compartimentul pentru pasageri, creând un mediu cu motor hot hatch si masina de raliu. Renault 5 Turbo a fost făcută sub multe înfăţişări, în cele din urmă culminând cu Renault 5 Turbo Maxi.

Renault Le Car

"Le Car", versiunea vândute de AMC
Un alt le Car

America de Nord Renault 5 a debutat în 1976, ca Le Car. American Motors (AMC), comercializate aceasta, prin 1300 de dealeri în cazul în care a concurat în Statele Unite împotriva front-wheel-drive subcompacte, cum ar fi Honda Civic şi Volkswagen Rabbit . A fost descris ca un "Rabbit francez", care "este scăzut pe stil, dar de mare de personalitate şi practic". [ 12 ]

ad agenţie AMC a lansat masina in SUA cu o campanie de marketing subliniind că a fost din Europa de vânzare auto cel mai bine cu milioane de proprietari multumiti.[ 13 ] Aceasta nu a atins imediat un astfel de succes în Statele piaţa Unite, chiar dacă auto Le a fost lăudat în teste rutiere compararea "super-economie" masini pentru interior de cameră şi drum lin, cu o economic [35 mpg -SUA (6,7 L/100 km, 42 mpg imp- ) autostrada şi 28 mpg -SUA (8,4 L/100 km; 34 mpg imp- ), oraş], precum şi buna-funcţionare motor. [ 14 ]

Versiunea americană a prezentat un 1397 cc I4 motor care produce 55 CP (41 kW), precum şi o podea conventionala mai montat-schimbator a fost înlocuit pentru bord-unitatea de montat. În 1977 ea a dominat Sports Car Club of America "Showroom Bursa de Valori clasa C" de clasa. [ 15 ]

Car Le a fost oferit în uşă hatchback-3 sub forma 1976-80. Pentru modelul anului 1980, front-end a fost actualizat pentru a include un spoiler reproiectat si grila, precum şi farurile dreptunghiulare. A-5 uşi stil hatchback organism a fost adaugat pentru anul modelului 1981. Importurile au continuat prin 1983, când maşina a fost înlocuit deKenosha, Wisconsin -construit, 11 Renault bazat pe Renault Alliance .

În cel puţin o municipalitate din SUA, Car Le a fost folosit ca un vehicul de aplicare a legii, atunci când La Conner, Washington departamentul de poliţie achiziţionat trei vehicule pentru flota sa la sfârşitul anilor 1970. Renault publicitate Car Le versatilitatea într-un anunţ pagină întreagă featuring utilizarea acestuia de către departamentul.[ 16 ]

Cronologie

  • Ianuarie 1972: Introducerea de Renault 5 din L şi TL forme. Ambele modele au avut trage mânere din spate, un scaun rabatabil din spate, barele de protecţie gri, vânt până geamuri fata, si un tablou de bord montat maneta de schimbare a vitezelor. TL a fost mai bine echipate, şi a avut o oglindă pentru pasagerul din faţă, trei scrumiere (unul in usa cotiera şoferul şi două în spate), două separate fata scaune rabatabile în loc de una banchetă, trageţi faţă mânere, şi trei buzunare de depozitare.
  • 1973: maneta de viteze sa mutat de la tabloul de bord la podea, între scaunele din faţă. Câştigurile TL încălzit fereastra din spate.
  • 1974: Introducerea LS R5 , la fel ca R5 TL, dar cu roţi diferite, H4 faruri iod, şaibe parbriz electric, covor pe deplin etaj înainte de scaunele din faţă, mochetă raft parcelă spate, rev electronice, de zi cu zi totalizator contra, cu doua viteze sistem de ventilaţie, iluminat scrumiera cu bricheta.
  • Martie 1975: LS R5 redenumit R5 TS . TS a avut toate caracteristicile LS anterior, plus fata noilor scaune cu tetiere integrate, barele de protecţie negru, panou de încălzire iluminate, spoiler fata, ştergător spate, ceas, deschiderea trimestru lumini spate şi lumini de mers înapoi.
  • Februarie 1976: Introducerea Alpine R5 , cu motor de 1397 cc cu camere de ardere semisferice, rata de compresie ridicat şi & speciale 5 trepte cutie de viteze manuala . The GTL R5 a fost, de asemenea, lansat în 1976 cu motor de 1289 cc de la TS R5 (deşi cu putere redusă la 42 CP), caietul de sarcini echipament de TL R5 plus benzi laterale de protecţie gri şi unele caracteristici de la TS R5, cum ar fi roata jante stil, lumini de mers înapoi, bricheta, panou de încălzire iluminate, parbriz şaibe electrice.
  • 1977: R5 GTL devine deschidere lumini spate trimestru şi R5 L devine noul motor de 845 cc.
  • 1978: Introducerea automată R5 , similar cu R5 GTL, dar cu 1289 cc (55 CP), cu 3 viteze de transmisie automata , acoperis de vinil şi scaunele din faţă de la TS.
  • 1980: 5 usi TL, GTL şi modele automată ajunge.
  • 1982: Introducerea TX R5 şi fierbinte trapa R5 Alpine Turbo , un înlocuitor pentru Alpine R5 cu un Garrett T3 Turbo, jante aliaj noi, suspensie mai rigida si frâne disc toate rotund.

Motoare

  • B1b 0.8 L (845 cc / 51.6 cu în ) supapă I4-8; 36 CP (26 kW; 36 CP), viteza maxima: 120 km / h (75 mph)
  • C1C (689) 1.0 L (956 cc / 58.3 cu în ) supapă I4-8; 42 CP (31 kW, 41 CP), viteza maxima: 130 km / h (81 mph)
  • C1E (688) 1.1 L (1108 cc/67.6 cu in) supapă I4-8; 45 CP (33 kW; 44 CP), viteza maxima: 135 km / h (84 mph)
  • 810 1.3 L (1289 cc/78.7 cu în) 8-valve I4; 55 CP (40 kW; 54 CP), viteza maxima: 140 km / h (87 mph) (automat)
  • 810 1.3 L (1289 cc/78.7 cu în) 8-valve I4; 64 CP (47 kW, 63 CP), viteza maxima: 151 km / h (94 mph)
  • C1J (847) 1.4 L (1397 cc/85.3 cu in) supapă I4-8; 63 CP (46 kW; 62 CP), viteza maxima: 142 km / h (88 mph) (automat)
  • C2J 1.4 L (1397 cc/85.3 cu în) 8 valve turbo I4; 110 CP (81 kW, 108 CP); viteza maxima: 185 km / h (115 mph); 0-100 km / h (62 mph): 9.1 s

Motorsport

Renault 5 Turbo

Renault 5 Alpine versiune a fost concurat în grupa 2 , cel mai notabil rezultat sa a fost un al doilea şi primul din 1977 Raliul Monte Carlo [ necesită citare ] în ciuda un handicap serios în putere împotriva lucrărilor alte masini. În Monte Carlo din 1978, Renault 5 Alpine a venit al doilea şi al treilea la general, în ciuda o intrare puternica echipa de la Fiat si Lancia. [ 17 ]

Pentru 1978, un miting Grupa 4 (mai târziu Grupa B ) versiune a fost introdus. Acesta a fost numit ca Renault 5 Turbo , dar fiind cu motor si tractiune spate-mijlocul lunii, această maşină mică asemănare purtat tehnice la-merge versiunea de strada. Deşi reţinerea şi aspectul general forma a 5, doar panourile usilor au fost împărtăşite cu versiunea standard. Motivat de Jean Ragnotti , aceasta masina a castigat din 1981 Raliul Monte Carlo pentru prima sa cursa. The 2WD R5 turbo curând a trebuit să facă faţă concurenţei de 4WD automobile noi s-au dovedit a fi mai repede pe murdărie, însă aceasta a rămas printre cele mai rapide a erei sale pe asfalt.

De producţie în Iran

Renault Original 5 a continuat în producţie în Iran de către SAIPA şi Pars Khodro , ca Sepand . În 2002, Sepand a fost înlocuit cu PK , o masina care a adoptat un stil care aminteşte de a doua generaţie, dar încă utilizaţi-modificat original caroserie uşor. PK a fost înlocuit cu PK New care este un pic schimbat în stil organism.

A doua generaţie (1985-1996)

Renault 5 (generaţia a doua) "Supercinq"
Renault 5 front 20070801.jpg
De producţie 1985-1996

Caroseria 3 uşi hatchback
Cu 5 usi hatchback

Motor 1.0 L C-Type I4
1.1 L C-Type I4
1.4 L C-Type I4
1.4 L C-Type I4 Turbo
1.7 L F-Type I4
1.6 L F-Type diesel I4
Transmisie 3-viteze automată
4-viteze manuală
5-viteze manuală

Generaţie Renault 5 secunde, adesea denumită în continuare Supercinq sau Superfive , a apărut în 1985. Deşi caroserie şi şasiu erau complet noi (platforma sa bazat pe faptul că a Renault 9 ​​/ 11), familiar cinci mărci styling au fost reţinute; styling a fost opera de Marcello Gandini . Noul organism era mai mare si mai lung oferind mai mult de sticlă zona de 20 de procente şi mai mult spaţiu interior, cu un coeficient mai drag (0,35), precum şi 57.4 mpg -SUA (4.10 L/100 km; 68.9 mpgimp- ), la 55 de mile pe oră (89 km / h) în modelele economie. Cea mai mare schimbare a fost adoptarea unei transversal, montat trenul de rulare, luate direct din 9 şi 11 , plus o suspensie mai putin design sofisticat, care a folosit bare MacPherson .

A doua generaţie Renault 5 cu 5-usi
A doua generaţie Renault 5 cu 3 usi
Express Renault, un van versiune panou din a doua generaţie Renault 5

The-R5 generaţie două generat de asemenea, un panou van versiune, cunoscut sub numele de Renault Express .Acesta a fost comercializat în unele ţări europene ca Extra Renault (Marea Britanie) sau Renault Rapid (în specialţările de limbă germană ). Aceasta masina a fost destinat să înlocuiască R4 panoul van F6 , a căror producţie a încetat în 1986.

Renault a decis să utilizeze cu aspiraţie naturală 1.7 L de la Renault 9 ​​/ 11 , care a utilizat injectie multipunct de combustibil în plus faţă de orientarea sport 1.4 turbo L. Sub numele GTE , a produs 95 CP (70 kW; 94 CP). Deşi nu la fel de rapid ca modelul Turbo, acesta prezentat interiorul aceleaşi şi aspectul exterior, precum şi suspendarea identice şi frâne. The Baccara şi versiuni GTX folosit, de asemenea, motorul de 1.7 - pentru sportive fostul un interior complet din piele, servodirectie, geamuri electrice, echipamente audio de înaltă caietul de sarcini şi trapă ca figuranti aer condiţionat şi computer de bord. Acesta din urmă a fost efectiv la fel, dar interiorul din piele a fost o opţiune şi au existat alte modificări detalii

Modelul a fost începe să arate vârsta până în 1990, când a fost înlocuit în mod eficient cu mai moderne şi mai bine construit Clio , care a fost un succes instant de vânzări în întreaga Europă. Producţia de R5 a fost transferat la Revozfabrică în Slovenia când Clio a fost lansat, şi aceasta a rămas la vânzare ca o alegere buget numit Campus până la maşina lui 24 ani de producţie run-în cele din urmă a luat sfârşit în 1996. Numele Campus a fost reînviat în 2005 cu Renault Clio

Renault 5 GT Turbo

Un " hot hatch "versiune, Turbo GT , a fost introdus în 1985. Este folosit un puternic modificat cu patru cilindri, opt valveCleon motor 1397 cc, o pushrod unitate care datează din anii 1950. Acesta a fost supraalimentat cu o racire cu aerGarrett turbocompresor T2. Cantarind doar 850 kg (1874 lb), şi care produc 115 CP (85 kW, 113 CP), Turbo GT a avut un excelent-la-raport putere / greutate, care îi permite să accelereze de la o stagnare la 100 km / h (62 mph ) în 7.1 secunde. Pentru a diferenţia-o de la standard de 5, a venit cu partea de plastic Blocky fuste. Din păcate, GAL-ul turbo a fost o problemă, împreună cu pornire la cald săraci, şi a fost considerat destul de greu de controlat. Acelasi motor a fost folosit, cu probleme similare, în Renault 9 ​​şi 11 Turbinele .

În 1987, facelift Faza II a fost lansat. [ 19 ] schimbări majore în faza versiunea II a inclus instalarea watercooling a turbocompresorului, complicitatea faza I-a răcit setup de petrol, care a prelungit durata de viaţă a turbo. A primit, de asemenea, un nou sistem de aprindere , care a permis să rev 500 rpm mai mari. Aceste modificări potenţat puterea motorului până la peste 120 CP (88 kW, 118 CP). Pe plan extern, masina a fost reînnoit, cu modificări (inclusiv bare de protecţie noi şi arcuri), care a redus masinii coeficient aerodinamic 0.36 - 0.35. Acordarea Faza II a 000-100 km / h de 7,5 secunde. [ 20 ] În 1989 GT Turbo a primit un interior nou, şi în 1990 ediţie specială Raider model (disponibil numai în albastru metalizat, cu interior diferite şi roţi) a fost lansat. La sfârşitul anului 1991, Renault 5 GT Turbo a fost întreruptă, înlocuit de Clio16v şi Clio Williams.

EBS convertibile

GT Turbo EBS convertibile

În 1989, EBS belgian compania a produs un număr mic de versiuni convertibile ale Renault 5 (1400 în total), aproape toate din care au fost pe partea stângă unitate. 14 din 1400 masinile produse s-au bazat pe partea dreaptă Faza II GT Turbo.

Cronologie

  • 1985: Introducerea a doua generaţie Renault 5 cu 3 usi hatchback din gama TC , TL , GTL , automata , TS şi EST forme. Entry-level TC a avut 956 cc motor (evaluat la 42 CP), în timp ce TL a avut 1,108 cc motor (evaluat la 47 CP), precum şi GTL, automat, şi TS EST a avut 1,397 cc motor (evaluat la 60 PS (44 kW; 59 CP) pentru GTL, 68 CP (50 kW; 67 CP) pentru automate, şi 72 CP (53 kW; 71 CP) pentru TS şi EST). TC şi TL a avut o viteză de cutie de viteze manuala-4, în timp ce GTL, TS şi EST a avut o viteză de cutie de viteze manuala-5 (care a fost opţional pe TL), şi automată a avut o viteză cutie de viteze automata 3.
  • 1987: Introducere de 1721 cc F2N motor în GTX , GTE (F3N) şi Baccara .

Motoare

  • C1C (689) 1.0 L (956 cc / 58.3 cu în ) supapă I4-8; 42 CP (31 kW, 41 CP), viteza maxima: 130 km / h (81 mph)
  • C1E 1.1 L (1108 cc/67.6 cu in) supapă I4-8; 49 CP (36 kW; 48 CP), viteza maxima: 150 km / h (93 mph)
  • C1J (847) 1.4 L (1397 cc/85.3 cu în) 8-valve I4; 63-68 PS (46 - 50 kW; 62 - 67 CP), viteza maxima: 155 km / h (96 mph)
  • C1J (784-788) 1.4 L (1397 cc/85.3 cu în) 8-valve I4 turbo, 115 la 120 CP (85 - 88 kW; 113 - 118 CP); viteza maxima: 204 km / h (127 mph); 0-100 km / h (62 mph): 7.9 - 7.5 secunde
  • F2N 1.7 L (1721 cc/105.0 cu in) supapă I4-8; 82 CP (60 kW; 81 CP), viteza maxima: 170 km / h (106 mph); 0-100 km / h (62 mph): 8.9 secunde