Mercedes-Benz aniversează 125 de ani de la înregistrarea patentului pentru primul automobil din lume. Constructorul german a inventat numeroase elemente de siguranţă găsite pe toate automobilele moderne.

În urmă cu 125 de ani, Karl Benz înregistra la Biroul de Patente din Berlin primul automobil din lume. La acea vreme, patentul Benz reprezenta primul automobil din lume, iar acest lucru a fost confirmat ulterior prin studierea celorlalţi constructori de automobile. De atunci, 29 ianuarie este ziua de naştere a automobilului. În acelaşi timp cu Benz, Gottlieb Daimler realiza primul automobil cu patru roţi. În mod independent unul de celălalt, părinţii fondatori ai Daimler AG şi ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele automobilelor moderne, după care au realizat o fuziune.

PRIMUL AUTOMOBIL DIN LUME


Primul automobil modern Mercedes destinat pasagerilor a fost prezentat în luna februarie a anului 1900 şi se numea 35 HP. După cum spune şi numele, modelul furniza 35 CP. Douăzeci şi unu de ani mai târziu, cei de laMercedes-Benz introduceau în standard pentru automobile frânele pe roţile din faţă. Din vara anului 1924, toate modelele de autoturisme Mercedes erau echipate cu frâne pe toate cele patru roţile. În 1931, Mercedes a lansat primul automobil de pasageri produs în serie echipat cu suspensie independentă pe toate cele patru roţi şi sistem hidraulic de frânare, marcând un adevărat hotar în ceea ce priveşte siguranţa în conducere şi manevrabilitate.

INOVAŢII ÎN SIGURANŢĂ


Mercedes a realizat şi prima coloană de direcţie deformabilă la impact, alături de sistemul de blocare de siguranţă a uşilor pentru a împiedica deschiderea acestora în cazul unui impact. Mercedes-Benz a creat şi prima caroserie de siguranţă din lume cu compartiment rigid pentru pasageri şi zone predefinite de deformare, concept utilizat şi de automobilele de astăzi. De asemenea, Mercedes-Benz oferă opţional centuri subabdominale pentru pasagerii locurilor din faţă încă din 1958.

În acelaşi an în care a debutat primul automobil de serie echipat cu o caroserie cu zone de deformare predefinite, cei de la Mercedes au început să efectueze, în mod sistematic, teste de impact la fabrida din Sindelfingen. Până în 1973, acestea s-au desfăşurat în aer liber. Mercedes-Benz este primul constructor care introduce sistemul de frânare cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme din gamă, iar sistemul de direcţie de siguranţă cu coloană de direcţie şi volan telescopic cu absorbant de impact devin standard la Mercedes din 1967.

La fel ca inginerii Volvo, cei de la Mercedes-Benz au deschis un centru ce cercetare pentru Accidente. Respectiva echipa mergea la faţa locului pentru a cerceta accidentele reale care aveau loc pe şoselele din Germania în vederea îmbunătăţirii siguranţei modelelor noi. În urma acestor cercetări, cei de la Mercedes-Benz au creat centura de siguranţă pre-tensionată şi, ulterior, airbag-ul. Printre inovaţiile Mercedes-Benz se numără centurile de siguranţă cu rolă de interţie în trei puncte, testele offset de coliziune ( impact frontal parţial, similar cu cele din realitate), sistemul ABS, centurile de siguranţă reglabile pe înălţime, ESP, sistemul de frânare asistată şi multe altele.

INOVAŢII TEHNICE


Cei de la Mercedes-Benz au realizat o serie de inovaţii tehnice pe care le folosesc şi astăzi. Printre acestea se numără suspensia Active Body Control, sistemul AIRMATIC Dual Control şi sistemul de tracţiune integrală permanentă 4MATIC. Totodată, Mercedes a creat un sistem de siguranţă care pregăteşte maşina de accident, chit că acesta are loc sau nu. În mod evident, se vizează evitarea accidentului. E-Klasse W211 primeşte în 2003 un sistem de iluminare activă în viraje, care îmbunătăţeşte vizibilitatea cu 90%. În ceea ce priveşte sistemele de iluminare, Mercedes a creat mai multe tehnologii, care fie adaptează intensitatea şi direcţia razelor de lumină în funcţie de condiţiile meteorologice, fie în funcţie de distanţa faţă de vehiculele din faţă.

Constructorul în stea din Stuttgart a creat şi un sistem care frânează parţial în mod automat pe care l-a implementat, în primă fază, pe modelele S-Klasse W221 şi CL C216. În cazul unui impact iminent, Brake Assist Plus pregăteşte şi furnizează puterea maximă pe care o poate oferi sistemul de frânare al automobilului. Automobilul din faţă este monitorizat cu ajutorul tehnologiei radar, lucru care a dus la integrarea sistemului de cruise control adaptiv DISTRONIC Plus.

DESIGN


Spre deosebire de alte mărci, Mercedes-Benz a avut un număr redus de designeri şefi. Din 1975 până în 1999, Bruno Sacco a fost designerul şef al mărcii Mercedes-Benz. Sacco este responsabil în mare măsură pentru toate creaţiile moderne ale mărcii, după care a fost înlocuit în 1999 de Profesorul Peter Pfeiffer. Nouă ani măi târziu, locul lui Pfeiffer este luat de profesorul Gorden Wagener, care creează modelul GLK. Predecesorul lui Bruno Sacco se numea Friedrich Geiger, iar el este responsabil pentru crearea modelelor postbelice Mercedes-Benz.